הדשא של השכנים: איך נלמד מהמתחרים שלנו?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin

מדוע כדאי לנו לערוך סקר מתחרים מקיף וכיצד הוא יכול לתרום לרווחיות העסק?

אין סיכוי שאתם לא מכירים את המתחרים שלכם היטב! אחרי הכל, אתם מתחרים על אותו קהל יעד ובסופו של דבר הם רוצים בדיוק כמוכם, להשיג לקוחות חדשים, שבמקרה הם קהל יעד חופף וזהה לזה למה שאתם מחפשים.

כנראה שכולכם עומדים יחד על קו הזינוק, מחכים לסרט שיגזרו כדי להתחיל לרוץ, השאלה היא מי יגיע אל הלקוחות ראשון?

על מנת לוודא שאתם תמיד צעד אחד (או יותר) לפני המתחרים שלכם, אתם חייבים לדעת מה הם עושים וזו בעצם הסיבה שמחקר מתחרים מקיף מהווה נדבך קריטי לקידום העסק שלכם.

אחד השלבים הראשונים והחשובים ביותר בקידום אתר בגוגל הוא מחקר שוק, אז לפני שאתם מתחילים לצלול ולהתחרות על דירוג האתר שלכם בגוגל, מומלץ שתבינו קודם מי האתרים ששולטים בתוצאות החיפוש בתחום ועל אילו מילות מפתח אתם והם חולשים יחדיו.

חשוב שתנסו להבין, מאיפה הם משיגים לידים, ומה הם עושים בפועל כדי לקדם את האתר שלהם לראש העמוד, מה שמזכה אותם בסיכויים גבוהים יותר למצוא לקוחות חדשים.

חשוב להבין, לא אתם אלה שמחליטים מי המתחרים שלכם. מי כן? גוגל כמובן.

זה טוב להכיר לעומק חמישה או שישה עסקים בתחום שלכם, אותם סיווגתם כמתחרים, אבל אולי לחלקם אין בכלל פרסום אינטרנטי?

זכרו שבפועל מה שקובע הוא מי מופיע בתוצאות החיפוש בגוגל ומי מציע את אותם שירותים ומוצרים שאתם מציעים.

לא מספיק לנסות לאבחן מי המתחרים שלכם דרך פה לאוזן, התמונה שגוגל תציג בפניכם היא התמונה האמיתית אשר באמצעותה תוכלו לראות, באופן אובייקטיבי, ודאי ושקוף את המתחרים שלכם בזה אחר זה.

התחרות שלכם היא לא מול מנועי החיפוש אלא מול אותם מתחרים שמופיעים ראשונים במנועי החיפוש.

מחקר מתחרים הוא דרך מצוינת להעצים את האופטימיזציה לקידום אורגני והממומן של האתר שלכם. אם המידע עבור מילות המפתח של המתחרים שלכם נמצא בידכם – דעו כי יש לכם ביד קלף מנצח! 

תוכלו להשתמש במידע זה להנחיה מדויקת של אסטרטגיית השיווק שלכם ב-SEO ו- PPC ועל הדרך להשיג יתרון משמעותי בתחרות בתוצאות החיפוש.

שואלים את עצמכם מה הכוונה במושג 'מילות חיפוש'? אז בדרך כלל נתייחס לשני תתי מעגלים רלוונטיים:

הראשון הוא בעצם מילת מפתח ספציפית שהמתחרים שלכם מדורגים איתה בתוצאות החיפוש בעמוד הראשון בגוגל.

השני הוא בעצם מילת מפתח שהמתחרים הכבדים שלכם מתמקדים בה ורוכבים עליה בדרך להצלחה המיוחלת, אך לרוע המזל – טרם הצליחו להיות מדורגים איתה במנוע החיפוש לעמוד הראשון.

אל תוותרו על אף אחת מהקטגוריות, שתיהן יכולות לסייע לכם בבניית אסטרטגיית מילות המפתח ב-SEO.

אהבתם את הקונספט של חקר מתחרים, אבל כל זה נשמע לכם כמו סינית? קבלו ארבע דרכים שיסייעו לכם לבצע חקר מתחרים יסודי:

  1. עשו לעצמכם רשימה של מילות המפתח בהן המתחרים שלכם משתמשים בניסוחים השונים שלהם בפטפורמות הדיגיטליות. בחרו להשתמש בהן על מנת להתחרות מול עימם בתוצאות החיפוש.

  2. תהיו מקוריים! אתם לגמרי מסוגלים למצוא מילות מפתח מוצלחות שטרם הוגדרו על ידי המתחרים וידרגו אתכם גבוה בגוגל.

  3. אין בעיה שאין לה פתרון. תאמינו לנו! ייתכן כי מחקר מילות מפתח של מתחרים אינו דבר פשוט כל כך לביצוע, אך דעו שמדובר במשימה אפשרית. למרות שיש כלים שיכולים להיות מועילים להפליא – עדיין לא מיותר הצורך בחפירה ידנית מסוימת כדי להרכיב רשימה מקיפה של מילות המפתח של המתחרה שלכם.

והכי חשוב, אם תרצו פרטים נוספים ועזרה תמיד תוכלו לפנות אלינו.

באים לקפה?

רוב הלקוחות שלנו מספרים שלאחר שיחת הטלפון הראשונה איתנו, הם הרגישו שהם בידיים טובות.
אז למה אתם מחכים?

אפשר גם להתקשר אלינו: 0527024020

Back to top page