פרסום משפיענים

פרסום משפיענים- איך עושים את זה נכון?

זאת פלטפורמה נחשקת שכולם רוצים לקחת בה חלק, אבל איך נעשה בה שימוש חכם ונכון עבור המותג שלנו?

זה באמת נשמע מבטיח, אבל האם זה באמת כך? כ-5 דקות קריאה מזמנכם (ואנחנו יודעים עד כמה הוא יקר) וגם אתם תכירו יותר לעומק את תחום פרסום המשפיענים ותוכלו לעשות החלטה מושכלת לגבי הצורך שלו בעסק שלכם.

אחד מהטרנדים החמים בעולם הפרסום נקרא ‘פרסום משפיענים’, המותגים המובילים מבצעים בו שימוש כדי להגיע לקהל צעיר ועדכני. פרסום משפיענים מעניק חותמת חברתית למותג, בדומה לשיטת השיווק הקלאסית והמוכרת “מפה לאוזן”.

אושיות רשת ומשפיענים בעלי מוניטין וקהל עוקבים נאמן יכולים להוסיף ערך רב לחברות, לעורר הגברת מודעות למותג, לשפר את כמות הופעותיו של המותג ברחבי הרשת וליצור אינטראקציה עם לקוחות רלוונטיים על ידי הזדהות עם חייהם האישיים והלייף סטייל של אותם משפיענים. כך למעשה נבנים יסודותיו של המותג מחדש בסושיאל מדיה.

אך האם כל משפיען יקדם את המותג שלכם וישיג את המטרה שלשמה התכנסתם? כנראה שהדרך לפרסום מוצלח, גם בתחום המשפיענים, היא קצת יותר מורכבת. אחת הטעויות הקריטיות שמותגים עושים בבחירת משפיענים היא בחירה על בסיס כמות העוקבים בלבד. רבים נוטים לחשוב שהפופולריות של המשפיען הקריטריון להצלחה הנמצא בראש הרשימה – אבל האמת היא שזה לא בדיוק כך.

 
כשאתם מחפשים משפיען לצורך קידום המותג שלכם– חשוב שתחפשו קווי דמיון בינו לבין המותג. אם לא תתקיים אותנטיות בין המותג לגבי המשפיען, הפרסומים שלו ייראו תלושים, זרים, לא אותנטיים ולא יתרמו למותג שלכם.

העסק שלי קטן-בינוני, האם פרסום משפיענים יתאים לי?

בוודאי שכן! לא מדובר באופציה השמורה רק למותגים גדולים.

ברוב המקרים, כדי להפוך מותג קטן למותג ענק בסדר גודל בינלאומי, יש להשתמש במקפצות פרסום.
‘פרסום משפיענים’ הוא ללא ספק מה שאנחנו מגדירים “מקפצת פרסום”. מדובר בקפיצת מדרגה עבור כל מותג באשר הוא.

שיתופי פעולה חכמים ונכונים בין משפיעני רשת למותגים בכל הגדלים יכולים להוביל לפוסטים הנראים אותנטיים וטבעיים יותר בעיניי קהל היעד.

משפיעני רשת נוטים לשתף בחייהם האישיים ולעורר הזדהות בקרב גולשים שחוו את אותן סיטואציות בחייהם הפרטיים. יתרה מכך, משפיענים רבים נתפסים כבעלי טעם טוב ולכן כאשר אותו משפיען ימליץ על שימוש במוצר מסוים – סיכוי גבוה שיתעורר אצל עוקביו הצורך לנסות אותו בעצמם.

 

לאיזה סדר גודל של משפיענים עליי לכוון?

את העובדה הבאה אולי תופתעו לגלות, מחקרים מוכיחים כי ככל שלמשפיען יש יותר עוקבים – היחס בין הלייקים והתגובות למספר העוקבים, יורד.

כן, זו לא טעות. בשורה התחתונה, ייתכן מאד כי לעסק שלכם יתאימו דווקא משפיענים או מיקרו משפיענים בשפה המקצועית, שיש להם 2,000-10,000 עוקבים ולא מעבר. למשפיענים אלו יש אולי מעט יותר עוקבים אבל הקהל מדוייק יותר לאופי שלהם ולתוכן שעולה אצלם בפיד או בסטורי.

על ידי שימוש במיקרו משפיענים, תוכלו ליהנות ממעורבות גבוהה יותר בעלויות נמוכות יחסית.

עוד דבר שחשוב לזכור הוא שכאשר פונים למובילי דעה שמתמחים בעולם תוכן מסוים – לרוב הטרגוט יהיה מדויק יותר, זאת מכיוון שגם העוקבים של אותם משפיענים מתעניינים באותם התחומים בהם המשפיען מתעניין. החיבור כאן הוא למעשה כמו בין שקע לתקע – מדויק, אפקטיבי ויוצר ניצוצות.

איך לבחור "מוביל דעת קהל" בהתאם למותג הספציפי שלכם?

הנה כמה טיפים שעשויים לסייע לכם:

מומלץ לחפש בלוגים או אתרי אינטרנט שעולים ראשונים בגוגל בעולם התוכן של המותג שלכם וכדאי לבצע חיפוש גם בכלי החיפוש של אינסטגרם לפי האשטאגים רלוונטים. ולזהות את המשפיענים הפעילים בעולם התוכן הזה.

יש לעבור בקפדנות על התוצאות המתקבלות ועל חשבונות האינסטגרם אשר יצרו את האינטראקציה הגבוהה ביותר בתחום המותג.

בנוסף וכדאי לדעת, כי ישנן חברות בוטיק בארצנו שמתמחות בניהול משפיענים ודרכן תוכלו להגיע למשפיען המתאים ביותר עבור המותג שלכם.