בחינת היכולות של השדרוג החדש של ChatGPT

ה-AI נכנס לעולמנו וסחף אותו בסערה, אז מה החידושים הבאים של chatGPT ואיך זה אמור להקל עלינו עוד יותר?

המושגים AI ו-chatGPT קשורים זה בזה מאז התפרצות השניים לחיינו בסערה שלא ניתן היה להתעלם ממנה בקלות, בעודנו ממשיכים לחצות את הנוף המתפתח ללא הרף של בינה מלאכותית (AI), אחת מפריצות הדרך המשמעותיות ביותר שראינו היא פיתוח מודלים מתקדמים של שפה. ChatGPT, היא בינה מלאכותית שפותחה על ידי OpenAI והפכה לסוג של חלוצה בתחום כפי שהוא מתקבל אצלנו בתודעה של 2023.

 לאחרונה, OpenAI הציגה תכונה חדשה ל-ChatGPT: מתרגם קוד מובנה. תוספת חדשנית זו מוסיפה מימד חדש לגמרי לפונקציונליות של הדגם, ופותחת מגוון של אפשרויות שלא היו ניתנות להשגה בעבר. במאמר זה, נבין מהו מתרגם קוד זה, כיצד הוא פועל, ונסחן שלל דרכים בהן ניתן למנף אותו.

מהו מתרגם הקוד של ChatGPT?

מתרגם הקוד של ChatGPT הוא שיפור של מודל ChatGPT המקורי המאפשר לו להבין, לכתוב ולהפעיל קוד בסביבה מאובטחת. הוא משתמש בקצה אחורי של מחברת Jupyter כדי להריץ קוד Python, שיכול להיות שימושי מאוד עבור מגוון רחב של משימות חישוביות.

מתרגם הקוד נועד לפעול בתוך סביבת חול, כלומר אין לו גישה לאינטרנט או לממשקי API חיצוניים. תפקידו העיקרי הוא לספק דרך בטוחה ומאובטחת לבצע חישובים, לנתח נתונים ולעזור למשתמשים לפתור בעיות מתמטיות.

בחינת היכולות

מתרגם הקוד של ChatGPT מביא איתו מגוון פונקציות:

  1. חישובים מתמטיים

מתרגם הקוד יכול לבצע מגוון רחב של חישובים מתמטיים, מתמטיקה פשוטה ועד לפעולות מתמטיות מורכבות. זה כולל הכל מחיבור, חיסור, כפל וחילוק, ועד לטיפול בחישובים מורכבים יותר הכוללים אלגברה, טריגונומטריה ועוד.

  1. ניתוח נתונים

מתרגם הקוד מסוגל גם לבצע משימות ניתוח נתונים. זה יכול להפעיל קוד Python כדי לטעון, לתפעל ולנתח נתונים באמצעות ספריות כמו Panda’s ו-NumPy. בין אם אתם מחפשים לבצע ניתוח סטטיסטי או להכין נתונים ללמידת תוכנה, מתורגמן הקוד יכול לסייע.

  1. הדמיית נתונים

לצד ניתוח נתונים, המתרגם יכול גם ליצור הדמיות באמצעות ספריות כמו Matplotlib ו- Seaborn. זה אומר שניתן ליצור עלילות, תרשימים וגרפים ישירות בתוך השיחה. פונקציה זאת שימושית כאשר אתה רוצה לדמיין מגמות נתונים, הפצה או קשרים.

  1. פתרון בעיות מורכבות

מעבר לחישובים מתמטיים סטנדרטיים ומשימות נתונים, מתרגם הקוד יכול גם לסייע בפתרון בעיות מורכבות. זה עשוי לכלול כתיבה וביצוע של אלגוריתמים, ביצוע סימולציות, או אפילו התמודדות עם משימות למידת מכונה.

מגבלות ושיקולי אבטחה:

בעוד שמתרגם הקוד ChatGPT הוא כלי רב עוצמה, ישנן מגבלות מסוימות שצריך להיות מודע להן. הוא פועל בתוך סביבה מאובטחת בארגז חול, מה שאומר שהוא לא יכול לבצע בקשות אינטרנט חיצוניות או קריאות API. זה גם לא יכול לגשת או לאחסן נתונים אישיים אלא אם כן נמסר במפורש במהלך השיחה. אמצעים אלה קיימים כדי להבטיח את בטיחות המשתמש ופרטיותם.

בנוסף, למודל יש סף ידע, כלומר הוא הוכשר לאחרונה על נתונים חדשים עד ספטמבר 2021. כתוצאה מכך, ייתכן שהוא לא מודע לאירועים, טכנולוגיות או מושגים שהוצגו לאחר תאריך זה.

לסיכום,

הכנסת מתרגם הקוד ל- ChatGPT מרחיבה משמעותית את היישומים הפוטנציאליים שלה, מחינוך ומחקר לניתוח נתונים ופתרון בעיות. ככל שטכנולוגיית הבינה המלאכותית ממשיכה להתקדם, אנו יכולים לצפות לתכונות חדשניות וחזקות עוד יותר שיכולות לסייע לנו במשימות היומיומיות שלנו ולהקל על חיינו. העתיד של פירוש הקוד המופעל על ידי בינה מלאכותית נראה מבטיח, ומרגש לחשוב מה עשויות להיות ההתפתחויות הבאות.

CHATGPT