עושים סדר: החשיבות של גאנט חודשי

על המילה גאנט כבר בטוח שמעתם, אבל מה התועלות שלו ואיך תנהלו אותו נכון?

כולם ודאי יסכימו אתנו שלעסק מסודר, הפועל בשיטתיות תוך מחשבה קדימה ושמירה על לוחות זמנים, יש הרבה יותר סיכוי להצליח לאורך זמן מאשר עסק מבולגן שחי מהרגע להרגע.
מעוניינים לעקוב אחר התקדמות הפרויקטים, אך מתקשים להעריך כמה זמן ומאמץ יידרשו לכם על מנת לסיים משימות? גם אתם מרגישים שרשימת המטלות הרגילה המונחת על שולחן העבודה שלכם לא באמת מאפשרת לכם להתנהל ביעילות ואולי אף מייאשת אתכם?

גאנט חודשי לעסק שלכם יכול להיות בדיוק הפתרון שאתם מחפשים. על המילה גאנט כבר בטוח שמעתם. זהו מושג מעולם ניהול הפרויקטים, המתאר לוח זמנים גרפי לתכנון ובקרה של עבודה. תרשים גאנט, הקרוי על שמו של הנרי גאנט – מהנדס ויועץ ניהולי שיצר אותה בתחילת המאה ה-20, במקור מפרט את המשימות שיש לבצע על ציר אנכי ומרווחי זמן על הציר האופקי. הגאנט מספק תמונה כוללת של פרויקט תוך כדי הצגת לוח הזמנים לביצועו.

בדרך זו תוכלו לראות בקלות את תאריכי ההתחלה והסיום של כל משימה וכמובן לתאם בקלות וביעילות בין המשאבים, הזמנים והפעילויות השונות בעסק.

אנחנו חיים בזמנים סופר מהירים, בהם קשה מאוד לעקוב אחר קצב האירועים. הכל מאוד דינמי, משתנה ולא צפוי. זו בדיוק הסיבה שישנה חשיבות רבה לסדר וארגון הפעילות הדיגיטלית שלכם. איך הכי נכון לעשות זאת, אם לא באמצעות גאנט חודשי? אחד הכלים היעילים ביותר שעומדים לרשותכם כבעלי עסקים.

באמצעות גאנט חודשי תוכלו לרכז את התוכן שאתם מתכוונים לפרסם ואת הפעולות שאתם מתכננים עבור העסק שלכם.
יש לכם חשבונות ברשתות חברתיות שונות, יש לכם תכנים שונים לעלות, איך תצליחו לעקוב אחרי כל אלו ולנהל את זה נכון ובחוכמה, אם לא באמצעות טבלה מסודרת?

תרשים זה ירכז את תחומי הליבה של המותג ויכלול את הנושאים הספציפיים הדורשים התייחסות ספציפית כמו פוסטים שוטפים ברשתות החברתיות, קמפיינים נקודתיים, מודעות, קידום באמצעות תוכן ועוד.

יצירת גאנט חודשי כחלק מאסטרטגיה שנתית כוללת, בהשוואה לגאנט שבועי שעלול להיות צפוף מאוד – יעניק לכם את המרחב הדרוש לביצוע שינויים בזמן אמת, עדכונים ותיקונים בהתאם למתרחש באותו חודש.

הצלחנו לשכנע אתכם? כך תבנו גאנט חודשי צעד אחר צעד:

1. התחילו בהגדרת נושאי הפעילות הדיגיטלית שיקדמו את המותג שלכם ברשת ושלבו גם את עולמות התוכן השונים בהם תרצו להתמקד. 

2. קחו בחשבון את חגי ישראל (אם אתם פונים לקהל ישראלי) ומועדים רלוונטים אחרים בשנה (תחילת שנת הלימודים, בחירות לראשות הממשלה, בלאק פריידי, יום האישה ואפילו יום הפיצה הבינלאומי) ותנו להם את הבמה באמצעות פרסומים ספציפיים. 

תוכלו להסתפק באיחולי חג שמח ותוכלו לקחת את זה צעד קדימה לעבר קמפיינים ייעודיים ומבצעים מיוחדים.
תמיד תחשבו איך העובדה שחג או מועד חשוב אחר אשר קרב ובא, יכולה למנף את העסק שלכם. 

3. הכי חשוב, תתמידו. תעבדו בצורה מסודרת אל מול הגאנט למרות שברגעים מסויימים נראה שהוא רק מעכב, בטווח הרחוק, אנחנו מבטיחים זה ישתלם. תרשים גאנט חודשי יכול לעשות את ההבדל בין שיווק יעיל ואפקטיבי באינטרנט לעומת שיווק דיגיטלי שמחטיא את המטרה פעם אחר פעם.

אנחנו (וגם אתם) יודעים היטב באיזה סוג של שיווק אתם מעוניינים, אז עכשיו כל מה שנשאר זה לבצע אותו בצורה מסודרת. 0להתקדם, צעד אחר צעד, אל עבר המטרה. הסדר הוא המלך!
בהצלחה!